Liczy się pierwsze wrażenie – to powiedzenie można podpiąć nawet pod sklepy internetowe, dlatego tworząc je, powinieneś zawsze kierować się unikalnością. Dobrze zaprojektowana strona przyniesie spore zyski, dlatego warto też wiedzieć, w jaki sposób obliczyć wskaźnik ROI. O czym jeszcze należy pamiętać, projektując sklep internetowy? Jakich zasad należy się trzymać? Jaki jest wzór na ROI? Czytaj dalej, a dowiesz się wszystkiego!
Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu dochodowego sklepu internetowego?
Jeśli chcesz, aby Twój sklep przynosił zyski, to musi być bogaty nie tylko w różnorodne produkty, ale również odpowiednio zaprojektowany. Na rynku istnieje wiele gotowych szablonów, jednak umówmy się – na dłuższą metę nie będą się sprawdzać, nawet w kontekście pozycjonowania Twojego sklepu. Projektując sklep internetowy od zera, musisz trzymać się kilku określonych zasad. Bo w końcu pierwsze wrażenie jest najważniejsze.
- A na pewno nie będzie zachęcające, jeśli potencjalni kupujący zobaczą nieatrakcyjną i niedostosowaną pod wymagania współczesnych urządzeń stronę, która odstrasza swoją archaicznością. Dlatego w fazie planowania powinieneś zadbać przede wszystkim o atrakcyjną i unikalną szatę graficzną, która w Twoim sklepie internetowym powinna być logiczna i czytelna. Warto w tym miejscu postawić na grafika, który właściwie dobierze paletę kolorów oraz niezbędne ikony,
- Zdjęcia produktów – skoro mowa o sklepie internetowym, to nie może zabraknąć w nim fotografii oferowanych towarów. Wszystkie z nich muszą być wyraźne i wysokiej jakości. Zdjęcia pobrane z Internetu lub z innych stron na pewno nie będą atrakcyjne zarówno dla robotów Google, jak i Twoich klientów. Nie przesadź też zbytnio z obróbką takich zdjęć, ponieważ konsumenci lubią naturalne zdjęcia asortymentu, ponieważ wierzą dzięki temu bardziej w jego wiarygodność. A najbardziej, jeśli jakość produktu poparta jest atrakcyjnym opisem,
- To właśnie z tego powodu każdy z Twoich produktów musi zostać odpowiednio opisany. W tym wypadku nie ma miejsca na skróty – rozwiązaniem dającym najlepsze efekty jest opracowanie własnych i unikatowych opisów. Oczywiście przy szerokiej ofercie dla każdego jest to trudne, ale na dłuższą metę będzie to jak najbardziej opłacalne. Tylko nie przesadź z ich obszernością, bo obszerna treść może mieć problem z umiejscowieniem na wyświetlaczu konkretnego urządzenia – chyba że zadbasz o RWD.
- Standardem jest zatem zadbanie o responsywność stron internetowych, czyli ich prawidłowe wyświetlanie niezależnie od używanego urządzenia. W obecnych czasach może być to komputer, tablet oraz smartfon, gdzie zwłaszcza z tego ostatniego coraz chętniej robi się zakupy.
Dochodowe sklepy internetowe powstały właśnie dzięki powyższym krokom. Trzymaj się nich, a z łatwością uda Ci się postawić wysokodochodową działalność. A jak sprawdzić rentowność strony?
Zmierz dochody swojego sklepu – wskaźnik ROI
ROI, czyli wskaźnik rentowności można obliczyć bardzo szybko. W jaki sposób? Obecnie obowiązujący wzór to:
ROI = zysk netto/kapitał x 100%
Brzmi prosto, prawda? Zapamiętaj jednak, że:
- czysty zysk netto następuje po odjęciu wszystkich kosztów od uzyskanego zysku (ze sprzedaży),
- kapitałem nazywamy wszystkie poniesione koszty, aby osiągnąć zysk.
Przykład? Proszę bardzo. Załóżmy, że zysk ze sprzedaży danego produktu wyniósł 1000 zł. Koszt za reklamę tego produktu wyniósł łącznie 200 zł. W związku z tym zysk netto z inwestycji wyniesie 800 zł (1000 zł zysku – 200 zł kosztów). Aby obliczyć wskaźnik ROI, należy 800 zł podzielić na 1000 zł i pomnożyć wynik razy przez 100%. W tej sytuacji ROI wyniesie 80%.