Jak anulować zamówienie na Aliexpress?

Jak anulować zamówienie na Aliexpress

Zakupy na Aliexpress to prawdziwe okazje w niezwykle niskich cenach. Niemniej jednak często zdarza się, że dane zamówienie nie odpowiada naszym preferencjom czy wymaganiom, a co za tym idzie, chcemy je po prostu anulować. Jak można więc tego dokonać?

Proces anulowania zamówienia na Aliexpress

Już sam proces składania zamówienia na platformie jaką jest Aliexpress jest niezwykle istotny. Okazuje się, że trzeba poprawnie wprowadzić swoje dane, a przede wszystkim adres wysyłki. Niezbędne jest także dokładne obejrzenie danego przedmiotu i podjęcie decyzji, że chcemy stać się jego właścicielem. Niemniej jednak często zdarza się, że po dokonaniu zamówienia nasze preferencje uległy zmianie i nie chcemy finalizować takiego zakupu. Jak w związku z tym możemy się z niego wycofać? Okazuje się, że anulowanie zamówienia na Aliexpress jest naprawdę proste o ile wiemy tylko, na jakich zasadach działa strona. Okazuje się, że zamówienie, może zostać anulowane całkowicie  o ile od jego złożenia nie minęło sześć godzin, a płatność nie została dokonana.

W tym celu w pierwszej kolejności konieczne jest udanie się do zakładki oznaczonej jako „Moje zamówienia”, a następnie wybieramy z rozwiniętej listy zamówienie, które ma zostać anulowane. Wówczas klikamy na zakładkę oznaczoną jako „szczegóły zamówienia”. Wówczas w lewym okienku tuż obok zamówienia pojawi się dostępna opcja „anuluj zamówienie”. Aliexpress poprosi nas jeszcze o podanie powodu, dla którego rezygnujemy z tego zakupu. Niemniej jednak należy pamiętać, że niezwykle ważny jest tu upływ czasu, który nie powinien przekroczyć 6 godzin od momentu złożenia zamówienia. Dlaczego? Otóż w ciągu tego czasu w dalszym ciągu dokonywana jest weryfikacja płatności. Wówczas bez problemu można dokonać anulacji danego zakupu.

Jak anulować zamówienie na Aliexpress po zweryfikowaniu płatności?

Zdarza się, że potrzebujemy znacznie więcej czasu niż sześć godzin, by podjąć decyzję czy chcemy dalej nabyć dany produkt, czy jednak nie. Czy zatem możliwe jest anulowanie zamówienia na Aliexpress po upływie tych magicznych sześciu godzin? Okazuje się, że jak najbardziej, jednak w tym wypadku proces będzie o wiele bardziej skomplikowany. W tym wypadku konieczny będzie kontakt ze sprzedawcą, a raczej wyrażenie przez niego zgody na anulację zamówienia. O ile większość sprzedających na Aliexpress chce uniknąć zakładania im sporów, w dużej mierze akceptują oni prośby o anulację, niemniej jednak może się zdarzyć, że zamówienie zostało już wysłane, a co za tym idzie nie da się go już odwołać. Tym samym nie możemy liczyć na zwrot środków. Jak jednak spróbować anulować zamówienie po upływie sześciu godzin i zweryfikowaniu płatności?

Przeczytaj również:  Zabawki z chin - czy import jest opłacalny?

Otóż znów w tym celu musimy przejść do zakładki oznaczonej jako „Moje zamówienia” i z listy naszych wszystkich zamówień, wybrać dokładnie to, które chcemy poddać anulacji. Wówczas możemy wysłać systemową prośbę o anulowanie zamówienie, a również wskazać konkretne powody. Wówczas wiadomość taka trafia do sprzedawcy, a my musimy oczekiwać na jej rozpatrzenie. W takim wypadku znacznie lepiej jest jednak skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą np. poprzez wysłanie mu prywatnej wiadomości. W jej treści powinna zawrzeć się wówczas prośba o anulowanie danego zamówienia, a także z dokładnym opisaniem sytuacji, dlaczego chcemy takiej anulacji dokonać. Nie zapomnijmy również zawrzeć grzeczną prośbę o akceptację całego procesu.

Wówczas znacznie zwiększamy swoje szanse na to, że sprzedawca spojrzy na nas bardziej przychylnym okiem, a także zgodzi się anulować dane zamówienie. Niemniej jednak warto wiedzieć, że jeśli sprzedawca zmówienie już wysłał, to nawet prośby o anulowanie zamówienie nie będą owocne, gdyż w takiej sytuacji nie ma już szans na to, by sprzedawca zaakceptował nasze prośby o anulowanie zamówienia. Jedyne co nam wówczas pozostaje to pogodzenie się ze stratą niewielkiej ilości gotówki i niechcianym zakupem, bądź z drugiej strony, możemy nawet ten niechciany zakup wykorzystać w kreatywny sposób. 

rafal

Autor rafal

Handlowiec z kilkuletnim doświadczeniem, prywatnie miłośnik internetowych zakupów. Interesuje się marketingiem i podróżami.

Wyświetl wszystkie artykuły rafal →

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *