Jak reklamować produkt, aby zainteresować nim jak najwięcej klientów?

jak reklamować produkt

Istotą handlu nie jest tylko oferowanie w sprzedaży ciekawych wyrobów. Jednak, jak reklamować produkt aby wiadomość o jego właściwościach i możliwości kupna trafiła do jak największej liczby odbiorców. Obecnie, te informacje można rozprzestrzeniać na wiele sposobów.

Tradycyjne sposoby na promocję produktów i usług. Czy zawsze są skuteczne?

Chyba każdy z nas miał przynajmniej raz w ręku ulotki reklamowe. Są one bardzo często wrzucane do skrzynek pocztowych lub wręcza się je przechodniom na ulicy, co jednak wiele osób doprowadza do irytacji. Bardziej rzucają się w oczy wielkie billboardy, które stoją przy drogach lub ogromne płachty rozpostarte na budynkach. One natomiast także coraz częściej spotykają się z krytyką, gdyż szpecą krajobraz. Dlatego wiele miast (ostatnio Kraków) wprowadziło szereg regulacji, rugując je w znacznym stopniu z przestrzeni publicznej. Rzecz jasna, można rozwieszać plakaty. Trzeba jednak stworzyć unikalny projekt, by wizualnie wyróżniał się na tle konkurencji.

Jak reklamować produkt? Nawet najnowocześniejsza technologia nie zawsze pomoże

Zawsze można zamieścić ogłoszenie w gazecie, ale cieszą się one coraz mniejszą popularnością. Z drugiej strony, inne środki masowego przekazu, takie jak internet, telewizja i radio, zdecydowanie silniej oddziałują na świadomość odbiorcy i silniej przykuwają jego uwagę, nawet jeśli mówimy o emitowaniu reklamy. Jednak nawet najnowocześniejsza i najbardziej efektowny material promocyjny może nie spełnić swojej roli, jeśli nie będzie zaopatrzony w chwytliwe hasło reklamowe. Co więcej, może się ono pojawić zarówno na ulotce, jak i w reklamie radiowej lub telewizyjnej czy w poście zamieszczonym na Facebooku. Jego zastosowanie nie ma ograniczeń, przez co może trafić do szerszego grona odbiorców. Więcej na temat hasła reklamowego przeczytasz tu: https://skutecznycontent.pl/haslo-reklamowe/.

Przykłady najbardziej znanych haseł reklamowych

Niektóre slogany reklamowe okazały się być tak nośnymi, że weszły one do potocznego języka. Przykładem jest hasło promocyjne Sprite – „Ja jestem Sprite, a Ty pragnienie”. Kolejnym przykładem takiego „powiedzonka” jest „zjedz Snickersa, bo zaczynasz gwiazdorzyć”. W połączeniu z ciekawymi, zabawnymi reklamami emitowanymi w telewizji, były częściami niezwykle skutecznych kampanii promocyjnych, które do dziś funkcjonują w świadomości odbiorców. Kolejnym przykładem jest zawołanie „Red Bull doda Ci skrzydeł”, które zarówno znajduje wykorzystanie zarówno w materiałach audiowizualnych, jak i widnieje na billboardach. Odpowiednie hasło reklamowe może sprawić, że firma na dobre trafi do świadomości konsumentów.

Przeczytaj również:  Zabawki erotyczne z Chin - czy są bezpieczne?

Zapisz się na stałe w świadomości odbiorców, tworząc ciekawe hasło reklamowe!

Podane powyżej przykłady pokazują, że kreatywność popłaca. Warto stworzyć chwytliwe powiedzenie, które teoretycznie ma się nijak do produkty, aby po jakimś czasie stało się ono nie tylko nośnym sloganem promocyjnym, ale także utartym powiedzeniem. Jeśli sami nie jesteśmy w stanie wymyśleć takiego zawołania, powinniśmy skierować się do agencji marketingowej, której pracownicy codziennie wykorzystują bogate pokłady kreatywności, aby tworzyć skuteczne kampanie reklamowe. Nawet jeśli po jakimś czasie wykupione reklamy znikną z przestrzeni publicznej, to znane przez wszystkich hasło nadal będzie pojawiać się co jakiś czas w świadomości ludzi, przypominając im o świadczonych przez nas usługach.

Jak reklamować produkt? Teraz już wiesz!

Aby osiągnąć marketingowy sukces, warto korzystać ze wszystkich dostępnych nośników reklamy. To jednak nie wystarczy. Swoje starania trzeba wzbogacić o stworzenie nośnego hasła reklamowego. To właśnie ten zabieg sprawi, że reklama na stałe zagości w pamięci odbiorców. Przykłady najbardziej znanych marek pokazują, jak reklamować produkt, aby stał się on niejako częścią naszej popkultury. Czasem lepiej skorzystać ze starych sprawdzonych sposobów, aniżeli silić się na nowoczesność!

rafal

Autor rafal

Handlowiec z kilkuletnim doświadczeniem, prywatnie miłośnik internetowych zakupów. Interesuje się marketingiem i podróżami.

Wyświetl wszystkie artykuły rafal →

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *