Jak otworzyć i rozwiązać spór na AliExpress.com

0


1

Jak otworzyć spór na AliExpress (Open Dispute)

Aby otworzyć spór należy wejść w szczegóły zamówienia (My AliExpress) i kliknąć znajdujące się z prawej strony polecenie „Open Dispute“ (otworzyć spór) – Obraz nr 1 – Open Dispute AliExpress.com

Open dispute (AliExpress.com)

Dlaczego warto otworzyć spór

Powodów otwarcia sporu/reklamacji może być kilka, na przykład dostarczono uszkodzony towar, nie otrzymałeś całego zamówienia, kolor lub rozmiar nie jest zgodny z zamówieniem lub paczka wcale nie dotarła. AliExpress początek reklamacji dzieli na Refund Only i Return Goods.

Refund Only oznacza, że towaru nie dostarczono i żądasz zwrotu pieniędzy, lub, że towar dostarczono, ale np. uszkodzony i żądasz częściowego zwrotu całej kwoty, bez zwrotu takiego towaru sprzedawcy. Warto żądać zwrotu całej kwoty.

Return Goods oznacza, że żądasz zwrotu całej kwoty za towar, a równocześnie chcesz wysłać towar z powrotem do sprzedawcy. Koszty wysyłki ponosisz TY, nie sprzedawca.

W instrukcji zapoznasz się szczegółowo z opcją pierwszą Refund Only. Kliknij więc na Refund Only. Obraz nr 2 – Refund Only AliExpress.com

Refund only (AliExpress.com)

 

2

Uzupełnij formularz Refund Only

Pojawi się formularz zawierający pytania, które teraz krok po kroku omówimy.

Did you receive the item

otrzymałeś zamówienie TAK/NIE. Zaznacz właściwe. W naszym przykładzie paczki nie otrzymaliśmy, więc zaznaczamy No.

Reason for refund request

wybierz powód żądania zwrotu pieniędzy

  • Logistic tracking problem – numer przesyłki nie odpowiada, więc nie można zobaczyć, gdzie znajduje się paczka. Tę opcję możesz wybrać także w przypadku, gdy paczka nie dotarła wcale.
  • Customs problem – kłopoty z odprawą celną
  • Package send to a wrong address – paczkę wysłano pod zły adres

Obraz nr 3 – Reason for refund request

Reason for refund request(AliExpress.com)

 

W naszym przypadku wybieramy opcję Logistic tracking problem. Please specify the reason – tu  należy wybrać kolejną opcję, żeby bardziej sprecyzować problem.

  • Purchase Protection is running out, but package is still in transit – okres ochronny niedługo mija, ale paczka jest nadal w drodze.
  • Package was returned to seller by shipping company – przewoźnik zwrócił paczkę sprzedawcy
  • No tracking information – nie został Ci przesłany numer przesyłki, więc nie masz możliwości jej śledzenia

Obraz nr 4 – Logistic tracking problem

Logistic tracking problem (AliExpress.com)

 

Refund Amount

Uzupełnij kwotę, której zwrotu żądasz. W przypadku nie dostarczenia towaru, żądaj zwrotu całej kwoty. Przedział kwotowy wyświetla się na czerwono, więc nie ma możliwości żądania kwoty większej niż ta, za którą towar został zakupiony.

Obraz nr 5 – Refund amount

Refund amount (AliExpress.com)

 

Please write your request detail

Poinformuj sprzedawcę o tym, co zaszło i o powodzie żądania zwrotu pieniędzy. W naszym przypadku od sprzedawcy żądamy przesłania prawidłowego numeru przesyłki, ponieważ ten, który otrzymaliśmy, nie działa. Powodów żądania zwrotu pieniędzy może być wiele. Np. Sprzedawca przesłał zły rozmiar, torebka śmierdzi i zapachu nie da się usunąć, towar jest niezgodny z opisem, otrzymany towar nie odpowiada tabeli rozmiarów itp. Nie daj się zbyć. Do tłumaczenia możesz się posłużyć Translatorem Google.

Polski AliExpress

W AliExpress obsługują w języku polskim

 

Upload Evidence (Optional)

Należy uzupełnić wszystkie pola oznaczone gwiazdką, ale załączniki nie są wymagane. W przypadku, kiedy paczka wcale nie dotarła, nie byłoby czego załączyć. Jednak jeśli nie zgadza się rozmiar ubrania wszystko udokumentuj zdjęciem lub nagraniem video. Masz prawo do zwrotu całej kwoty! Aby zamieścić zdjęcie, kliknij polecenie Browser. Dodać możesz najwyżej 3 zdjęcia o maks. pojemności 2 MB. Film video możesz dodać tylko jeden o maks. pojemności 500 MB, poprzez kliknięcie polecenia Add Video.

 Obraz nr 6 – Write your request

Request (AliExpress.com)

 

Tak wygląda wypełniony formularz. Sprawdź jeszcze raz dane a następnie kliknij na Submit. Reklamacja zostanie wysłana do sprzedawcy.

Obraz nr 7 – Full request detail

Full request (AliExpress.com)

 

3

Komunikat o błędzie

Może się zdarzyć, że po kliknięciu na Submit wyświetli się komunikat o błędzie. To nic takiego, wróć do szczegółów zamówienia Order  detail i sprawdź, czy formularz został wysłany. Na wszelki wypadek napisany tekst zapisz sobie do jakiegoś pliku, żeby można było go w razie czego wykorzystać.

Obraz nr 8 – Error message

Error message (AliExpress.com)

 

4

Status reklamacji

Po wysłaniu formularza reklamacyjnego przy produkcie powinno być napisane Dispute in Progress. Klikając na Dispute in Progress, przejdziesz do szczegółów Twojej reklamacji.

Obraz nr 9 – Dispute status

Dispute status (AliExpress.com)

 

5

Aktualny status reklamacjii

AliExpress zmienił wygląd osi czasu realizacji reklamacji. Historię Twojej reklamacji Dispute History zobaczysz po kliknięciu na Dispute in Progress. Tutaj możesz śledzić przebieg sporu. W tej zakładce masz możliwość zmieniać stan reklamacji. Klikając na Update Reason aktualizujesz zmiany. Na stronie można dodawać nowe załączniki, dowody oraz aktualizować lub zmieniać komentarz. Np. wtedy, gdy towar jednak dotarł.

Zwróć uwagę na pole Reminder, w którym wyświetla się termin, do którego sprzedawca powinien dać odpowiedź. Jeśli w tym terminie nie uzyskasz odpowiedzi, spór zostanie automatycznie zamknięty, Ty zaś otrzymasz zwrot całej żądanej kwoty pieniędzy na rachunek

Na osi czasu widać czerwony punkt AliExpress Steps In, tzn., że w sytuacji, gdy nie dojdzie do porozumienia między Tobą i sprzedawcą, w spór wkroczy AliExpress i pomoże w jego rozstrzygnięciu.

Obraz nr 10 – Dispute detail

Dispute detail (AliExpress.com)

 

Żółty kolor oznacza Twoje ruchy, kiedy zapłacono za zamówienie i kiedy został otwarty spór. Niebieskim kolorem oznaczono ruchy sprzedawcy. Na obrazku widać, kiedy sprzedawca wysłał zamówienie i pod jakim numerem (Tracking Number).

Obraz nr 11 – Dispute result

Dispute result (AliExpress.com)

Polski AliExpress

W AliExpress obsługują w języku polskim

 

9.5 Total Score
Spór na AliExpress

Sukces spór
9.5
PROS
  • Jeśli dojdzie do sytuacji, że nie otrzymasz towaru lub będzie on niewłaściwej jakości, możesz otworzyć spór. Pokażemy Ci, jak taki spór na AliExpress otworzyć i rozwiązać
Add your review  |  Read reviews and comments

3 Comments
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Add your review
  1. Reply
    Max 27 August 2018 at 13:03

    Nigdzie nie udało mi się znaleźć informacji ile mam czasu na odpowiedź, gdy sprzedawca dał swoją odpowiedź (odmowną) z jakimś niedziałającym numerem trackingowym. Nie ma problemu, mogę jeszcze poczekać, ale boję się, że po jakimś czasie propozycja sprzedawcy zostanie automatycznie zaakceptowana i nie będzie ani kasy ani przesyłki.
    Czy jest jakieś ograniczenie czasowe na moją odpowiedź na propozycję sprzedawcy?

    • Reply
      admorat21 27 August 2018 at 13:10

      O ile wiem, nie istnieje

  2. Reply
    Ewelina Pratesi 27 September 2018 at 06:34

    Dzień dobry, jak mogę usunąć spór?

Leave a reply

Your total score

error: Content is protected !!